Banery1
Znajdź na stronie:

e-Dziennik

Grecja

Każdy z nas przecież wie, że podróże kształcą, a podróżowanie to odkrywanie i doświadczanie. Bez względu na to, czy jest to podróż po Polsce, czy za granicę, za każdym razem uczy nas czegoś nowego. Jest to wiedza o miejscu, do którego wyjechaliśmy; o ludziach, którzy tam mieszkają; o tradycjach i zwyczajach panujących w danym regionie; o kuchni, której zawsze warto spróbować lub o kulturze, którą trzeba szanować. Kierując się tym założeniem postanowiliśmy poszerzyć swoją przygodę o kolejny kraj - Grecję. Wyjazd poprzedziliśmy innowacją pt. „Wędrując przez świat”, w którą byli zaangażowani uczniowie ZPO w Koninie chcący poszerzyć wiedzę z zakresu kultury, geografii i historii Grecji, jak również usprawnić posługiwanie się językiem angielskim, tudzież pojedynczymi słowami greckimi.

Ostatnim punktem naszej innowacji był 8 dniowy wyjazd do kraju tysiąca wysp – piaszczystych plaż, błękitnej wody, pysznego jedzenia, a także wielu interesujących zabytków. To wszystko sprawiło, że wypoczynek w Grecji mijał (za) szybko, a wspomnienia pozostaną w pamięci na długo.

Kiedy nadszedł długo oczekiwany dzień, 3 czerwca 2018 roku, rozpoczęliśmy swoją przygodę. Po długiej podróży i noclegach tranzytowych, w końcu dotarliśmy do Grecji. Pierwszym miastem, które zwiedziliśmy były Saloniki, miasto znajdujące się na północy Grecji nad Zatoką Salonicką. Esencją zwiedzania był rejs po Morzu Egejskim.

Biała Wieża

Pomnik Aleksandra Macedońskiego

Rejs po Morzu Egejskim

Kolejnym punktem naszej wycieczki była wyprawa w masyw Olimpu, a dokładnie do małego miasteczka zlokalizowanego u stóp mitycznej góry bogów - Litochoro. Pięknym wąwozem rzeki Enipeas wędrowaliśmy do wodospadów Zeusa, pod którymi wyżłobione są dwa baseny nazywane Wannami Afrodyty (według mitów, tu właśnie schodziła się kąpać piękna Afrodyta). Następnie udaliśmy się na północ od Olimpu do Werginy, gdzie znajduje się grobowiec króla macedońskiego Filipa II. Tam przypomnieliśmy sobie po części mitologię i historię grecką.

Litochoro z widokiem na najwyższy szczyt Mitikas 2918 mn.p.m

Wejście do Grobowca Filipa II

Kolejnego dnia wyruszyliśmy do Meteorów umiejscowionych na szczytach skał zespołu 24 prawosławnych klasztorów, gdzie poznaliśmy sekrety budowy monastyrów i życia mnichów. Współcześnie tylko sześć klasztorów jest zamieszkanych i toczy się w nich normalne życie monastyczne. Kolejno udaliśmy się do Termopil - miejsca historycznej bitwy między Spartanami dowodzonymi przez Leonidasa, a perską armią Kserksesa, do której doszło w 480 roku p.n.e. Dzień pełen wrażeń i historii zakończyliśmy wizytą w sławnej w starożytnej Grecji wyroczni w Delfach.

Piękne Meteory (widoki zapierały dech w piersiach)

Termopile (nie mogliśmy sobie odmówić zatrzymania się w gorących źródłach)

Wyrocznia Delficka

Kolejny dzień rozpoczęliśmy podróżą do stolicy Grecji, Aten, gdzie zwiedzaliśmy zabytki kultury antycznej. Akropol ateński, starożytne miasto na wzgórzu, obok którego znajduje się wzgórze Aresa zwane Areopagiem – to tam przemawiał św. Paweł do Ateńczyków.

Ruiny Akropolu

Śladami św. Pawła

Po historycznej zadumie nastąpił czas na przypomnienie sobie geografii w czasie kąpieli w Morzu Egejskim.

Chwila relaksu

Ostatnim przystankiem naszej wspaniałej podróży były Mykeny z grobem Agamemnona oraz Korynt.

Mykeny i Grób Agamemnona

Kanał Koryncki

Po ośmiu dniach wspaniałych wrażeń i obfitych wiadomości nastąpił czasza kwaterowania na promie, aby móc przemieścić się do portu Ancona leżącego we Włoszech.

Pod koniec naszej wyprawy przyszedł czas na zabawę, dyskotekę, relaks i śmiech od ucha do ucha, oczywiście na lekko kołyszącym promie …

Następnie po nadmorskim spacerze, przy blasku księżyca i tysiącu zapalonych miejskich lampek, zakupach i lodach w Rimini, udaliśmy się na spoczynek. Rano wyjechaliśmy w drogę powrotną do kraju. Przed przyjazdem do Polski musieliśmy jeszcze zaliczyć test wiedzy o Grecji (na szczęście wszyscy zdali ).

Po powrocie wszyscy z zachwytem opowiadali bliskim o wydarzeniach, które miały miejsce podczas naszej podróży. Ten wyjazd na długo pozostanie w naszej pamięci.

Dziękuję dyrekcji ZPO w Koninie, nauczycielom: Pani Edycie i Pani Joannie, rodzicom, a przede wszystkim uczniom za wspólnie spędzony czas.

Elżbieta Banach

Banery

Strona wykorzystuje pliki cookies.